Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(3)
Autor
Krzywoń Łukasz (1979- )
(2)
Bartkowska Maria
(1)
Chrzanowska-Volkers Joanna
(1)
Dominiak Melania
(1)
Grądzka Ewelina
(1)
Gąsiorek Agnieszka
(1)
Jach Filip
(1)
Jawiczuk Joanna
(1)
Jurek Anna (filozofia)
(1)
Kamińska Małgorzata (1987- )
(1)
Karcz Krystian
(1)
Kosiedowska Ewa (edukacja wczesnoszkolna)
(1)
Kostyra Marcin
(1)
Kujawa-Weinke Dorota
(1)
Lewandowska Aleksandra (nauczanie początkowe)
(1)
Monkiewicz Dorota
(1)
Nawrot Izabela (filologia)
(1)
Nowak Małgorzata (filozofia)
(1)
Ptaszek Robert T
(1)
Rutkiewicz Wojciech
(1)
Skorupińska Paulina
(1)
Skrzypczak Alicja
(1)
Strzeżyk Monika
(1)
Szopka Marta
(1)
Tyl Marzena
(1)
Więckowska Dagmara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Temat
Edukacja filozoficzna
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Filozofowanie z dziećmi
(1)
Kształcenie
(1)
New Age (ruch kulturowy)
(1)
Gatunek
Scenariusz zajęć
(2)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Filozofia dla Dzieci - Wydawnictwo Academicon t. 1)
"Dalsza lektura" na stronach 177-180.
Pojawienie się na rynku wydawniczym pozycji dotyczącej prowadzenia dociekań filozoficznych z dziećmi jest niezmiernie pożądane. Książka Łukasza Krzywonia jest poradnikiem. Autor minimalizuje teoretyczne wprowadzenie do pracy metodą dociekań filozoficznych, koncentruje się natomiast na praktycznych wskazówkach służących jej zastosowaniu. Powoduje to, że zrozumienie tekstu nie sprawia czytelnikowi trudności. Przyczynia się do tego „luźny”, przestrzenny układ treści, urozmaicony schematami, wyróżnieniami i ilustracjami. (na podstawie recenzji wydawniczej prof. dr hab. Aldony Pobojewskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74197/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filozofia dla Dzieci ; t. 2)
Bibliografia, netografia na stronach 307-311.
Książka zawiera aż 100 konspektów zajęć lekcyjnych do wykorzystania w pracy z grupą dzieci (w szkole lub poza nią). Została podzielona na pięć rozdziałów: Kim jestem – podejmujący głównie tematy ontologiczne, metafizyczne; Ja i inni – podejmujący głównie tematy natury etycznej i relacji z innymi; Poznaję świat – skupia się głównie na zagadnieniach epistemologii, teorii poznania i filozofii nauki; Piękny świat – podejmuje głównie zagadnienia estetyki i sztuki; Żyję w świecie – podejmuje zagadnienia jak żyć we współczesnym świecie, pyta o relację z otaczającą nas rzeczywistością i naszą relację ze środowiskiem naturalnym. Każdy konspekt zajęć, oprócz materiału inspirującego do myślenia i pytań do pracy z grupą, zawiera propozycje rozmaitych aktywności dających okazję do rozwinięcia tematu, często przybierających formę artystyczną albo formę grupowego projektu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74197/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 305-320. Indeks.
Autor […] koncentruje się na […] filozoficznej analizie doktryny New Age. Z gąszczu sformułowań stara się wyłuskać jej najważniejsze elementy: koncepcję poznania, koncepcje świata, człowieka, Boga i religii. Nie jest to zadanie łatwe, pomocne jest w tym jego spojrzenie zdroworozsądkowe oraz znajomość filozofii prawdziwościowej – filozofii bytu. […] Robert Ptaszek dokonał ogromnej pracy prezentując dzieje i formy New Age, zapoznając się z istniejącą literaturą (bogatą !) na temat ruchu a przede wszystkim porządkując w sposób rozumiejący i interpretując elementy doktryny. Rozprawa […] stanowi cenną monografię dotyczącą aktualnego i wpływowego zjawiska współczesnej kultury. Autor szczegółową prezentację dziejów, poglądów, nurtów tego ruchu umiejętnie łączy z analizą i interpretacją momentów najistotniejszych – źródeł i tez o charakterze doktrynalnym, z których wynikają działania praktyczne. Monografia stanowi ważny wkład w refleksję nad współczesną kulturą, zwłaszcza kulturą naszego kręgu. (z recenzji prof. dr hab. Zofii J. Zdybickiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74199 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej